Ру Ўз O'z En

Bankrotlik yo‘nalishlari

Bankrotlik to‘g‘risidagi ishlar bo‘yicha davlat siyosatini amalga oshirish sohasidagi vakolat va vazifalari:

  • Ustav fondida davlat ulushi bo‘lgan va (yoki) O‘zbekiston Respublikasi oldida pul majburiyatlari bo‘yicha qarzi bor korxonalarning bankrotligi to‘g‘risida ish qo‘zg‘atish haqida ariza bilan iqtisodiy sudga murojaat etadi;
  • Sud boshqaruvchilari attestatsiyasini o‘tkazadi hamda sud boshqaruvchilarining yagona reestrini yuritadi;
  • Ustav fondida davlat ulushi bo‘lgan korxonalarni sudgacha sanatsiya qilish, ularning sud sanatsiyasi va tashqi boshqaruvi rejalarini kelishib oladi;
  • Ustav fondida davlat ulushi bo‘lgan korxonalarni davlat tomonidan yordam ko‘rsatgan holda sudgacha sanatsiya qilish holati, shuningdek, bunday korxonalarning bankrotligi taomillari jarayonini nazorat qiladi;
  • Sud boshqaruvchilari faoliyati ustidan qonun hujjatlariga muvofiq nazoratni amalga oshiradi, sud boshqaruvchisining faoliyatida qonun hujjatlari muntazam ravishda yoki bir marta qo‘pol ravishda buzilganligi aniqlangan taqdirda, uni vazifasini bajarishdan ozod qilish haqida iqtisodiy sudga ariza bilan murojaat etadi.

Murojaat qilish huquqi:

O‘zbekiston Respublikasining “Bankrotlik to‘g‘risida”gi Qonuni
6-moddasiga asosan qarzdorni bankrot deb topish to‘g‘risidagi ariza bilan iqtisodiy sudga murojaat etish huquqiga qarzdor, kreditor va prokuror ega.

Qarzdor va kreditor bankrotlik to‘g‘risida ish qo‘zg‘atish haqidagi arizada qarzdorning to‘lov qobiliyatini tiklashga yoxud tugatishga doir taomillarni qo‘llash zarurligini ko‘rsatishi mumkin.

Majburiy to‘lovlar bo‘yicha majburiyatlarni bajarmaganligi munosabati bilan qarzdorning bankrotligi to‘g‘risida ish qo‘zg‘atish haqidagi ariza bilan iqtisodiy sudga murojaat qilish huquqiga qarzdor, prokuror, davlat soliq xizmati organlari, shuningdek ustav fondida davlat ulushi bo‘lgan va (yoki) pul majburiyatlari bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi oldida qarzi bo‘lgan yuridik shaxslarga nisbatan bankrotlik to‘g‘risidagi ishlar bo‘yicha davlat organi va uning hududiy organlari ega.

Bankrotlik alomatlari:

Qarzdorning pul majburiyatlari bo‘yicha kreditorlar talablarini qanoatlantirishga va (yoki) majburiy to‘lovlar bo‘yicha o‘z majburiyatini bajarishga qodir emasligi bankrotlik alomatlari hisoblanadi.

  1. Yuridik shaxs: Kreditorlik qarzi bazaviy hisoblash miqdorining kamida uch yuz baravarini tashkil etsa va uch oy ichida to‘lanmasa;
  2. YaTT: Kreditorlik qarzi bazaviy hisoblash miqdorining kamida yigirma baravarini tashkil etsa va uch oy ichida to‘lanmasa;
  3. Shaharni tashkil etuvchi korxona: Kreditorlik qarzi bazaviy hisoblash miqdorining kamida besh ming baravarini tashkil etsa va olti oy ichida to‘lanmasa.

Qo‘llaniladigan taomillar:

Qarzdor yuridik shaxsning bankrotligi to‘g‘risidagi ish ko‘rilayotganda quyidagi taomillar qo‘llaniladi:

  • Kuzatuv;
  • Sud sanatsiyasi;
  • Tashqi boshqaruv;
  • Tugatishga doir ish yuritish.

Qarzdor yakka tartibdagi tadbirkorning yoki yakka tartibdagi tadbirkor maqomini yo‘qotgan jismoniy shaxsning bankrotligi to‘g‘risidagi ishni ko‘rib chiqishda tugatishga doir ish yuritish taomili qo‘llaniladi.

Bundan tashqari, qonunning 145-moddasiga asosan qarzdor va kreditorlar iqtisodiy sud tomonidan bankrotlik to‘g‘risidagi ishni ko‘rib chiqishning har qanday bosqichida kelishuv bitimi tuzishga va bankrotlik holatidan chiqishga haqli.

Sud boshqaruvchisi (muvaqqat boshqaruvchi, sanatsiya qiluvchi boshqaruvchi, tashqi boshqaruvchi, tugatish boshqaruvchisi) – bankrotlik taomillarini o‘tkazish maqsadida iqtisodiy sud tomonidan tayinlanadigan shaxs.

Sud boshqaruvchisiquyidagi asosiy malaka talablariga mos kelishi zarur:

  • Oliy ma’lumotli bo‘lishi;
  • Kamida ikki yil mehnat stajiga ega bo‘lishi;
  • Agentlikda attestatsiyadan o‘tishi.
  • Sud boshqaruvchilikka talabgorlar O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Loyiha boshqaruvi milliy agentligi qoshidagi Abu Rayhon Beruniy nomidagi Biznes va boshqaruv respublika oliy maktabida o‘qitiladi, malakasi oshiriladi va belgilangan tartibda guvohnoma va (yoki) sertifikat beriladi.

Sud boshqaruvchilari attestatsiya komissiyasi:

Attestatsiya komissiyasi talabgorlarni attestatsiyadan va sud boshqaruvchilarini qayta attestatsiyadan o‘tkazadigan kollegial organ hisoblanadi.

Attestat olish uchun talabgor Agentlikka (Attestatsiya komissiyasiga) quyidagi hujjatlarni taqdim etadi:

  • Ariza;
  • Anketa;
  • Oliy ma’lumot to‘g‘risidagi diplomning yoxud xorijiy ta’lim muassasasida olingan oliy ma’lumot to‘g‘risidagi hujjatni nostrifikatsiyalash (ekvivalentligini qayd etish) to‘g‘risida vakolatli davlat organi guvohnomasining nusxasi;
  • Mehnat daftarchasining nusxasi;
  • Tegishli toifadagi sud boshqaruvchilari dasturi bo‘yicha o‘qiganligi to‘g‘risidagi guvohnoma nusxasi (attestatning amal qilish muddati tugashi munosabati bilan attestatsiyadan o‘tish shart emas);
  • Ariza ko‘rib chiqilganligi uchun to‘lov to‘langanligini tasdiqlovchi hujjat;
  • Tegishli davlat organining sudlanganlikni bekor bo‘lishi yoki sudlanganlikning olib tashlanishi to‘g‘risidagi ma’lumotnomasi;
  • Pasport nusxasi.

Talabgor attestat olish uchun Attestatsiya komissiyasi tomonidan belgilangan maxsus dastur bo‘yicha va muddatlarda test imtihoni topshiradi.

Imtihon kompyuter dasturidan foydalangan holda, talabgori tanlagan tilda ellikta test savollariga javob berish shaklida o‘tkaziladi va javoblar uchun talabgorga bir soat vaqt ajratiladi.

Bankrotlik ishlari olib borilayotgan korxonalar to‘g‘risida ma’lumot

5655 Chop etish
Нажмите на кнопку ниже, чтобы прослушать текст Powered by GSpeech